<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=271489683739696&ev=PageView&noscript=1" /> <img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=636105677206912&ev=PageView&noscript=1" />
13 Kwie

Chleb z kaszy gryczanej

Kasza gryczana na insulinooporność i cukrzycę.
Ziarna kaszy gryczanej są szczególnie polecane osobom chorującym z powodu cukrzycy oraz wszystkim zagrożonym chorobą, w praktyce… każdemu z nas. Naukowcy zbadali flawonoidy obecne w gryce i odkryli, że mają one potencjał budowania ochrony przed insulinoopornością. To świetna wiadomość, kolejny powód, dla którego kasza gryczana powinna na stale zagościć w naszej kuchni.

Składniki

  • Kasza gryczana biała (niepalona) - 1 kg
  • Sól - 30g
  • Woda - 1,5 l 
  • Nasiona chia- 5-6 łyżeczek
  • Można dodać różne ziarna (wg. uznania) - mój chlebek jest bez dodatków

Przygotowanie

  • Kaszę zalać wodą na 48 godzin, w tym czasie należy ją kilka razy zamieszać.
  • Po upływie 48 godzin kaszę odcedzamy i zalewamy świeżą wodą na kolejne 12 godzin. Dzięki takiemu namoczeniu ciasto później urośnie, będzie miało dobrą konsystencję i kasza stanie się jeszcze lepiej przyswajalna i prozdrowotna.
  • Następnie odlewamy wodę, kaszę przekładamy do blendera, dosypujemy sól i ulubione przyprawy - miksujemy na gładką masę.
  • Dodajemy nasiona chia i opcjonalnie inne ziarna, mieszamy.
  • Do wyłożonej papierem do pieczenia formy  (keksówki) przekładamy masę i odstawiamy na 6-8 godzin.
  • Chlebek pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopnni Celsjusza  ok. 80-90 minut. 

Smacznego!

Twój komentarz




POKAŻ